"SEN OLMASAYDIN YERİ GÖĞÜ YARATMAZDIM" (YALAN) HADİSİ, ALLAH'A VE RESULÜNE BÜYÜK İFTİRADIR
Rivayet dini mensupları, "Sen olmasaydın kainatı yaratmazdım" (Levlâke levlaklema halaktül eflak) şeklinde bildirilen rivayetin Hadis-i Kutsi olduğunu iddia ederler. Oysa bu yalan hadis bir çok yönü ile rivayet kültürü mensupları açısından da sorunludur ve uydurma olduğu çok açıktır. Bu konuyu kısaca şöyle açıklayabiliriz:
Söz konusu bu yalan hadis Kutubi Sitte’de geçmez. Bütün büyük hadis toplayıcıları bu sözde hadisi uydurma olarak görmüşlerdir. Bırakın birinci derece hadis kaynaklarını ikincil hadis kaynaklarında bile bu hadise rastlamak mümkün değildir. Hadis usulündeki ravi zinciri açısından bile ciddi manada sorunludur. Neredeyse tüm hadis uzmanları bu hadisin uydurma olduğu konusunda ittifak etmiştir.
Bir diğer husus ise, Allah'ın evreni ve insanları niye yarattığı Kuran’da açıkça anlatılmaktadır. Yüce Rabbimizin ayetlerle bize bildirdikleri de açıkça bu iddialar ile çelişmektedir:
“O Allah’tır ki, yeryüzündekilerin tümünü sizin için yarattı...” (Bakara Suresi, 29)
“Ben Cinleri ve İnsanları, ancak Bana kulluk etsinler diye yarattım” (Zariyat Suresi, 56)
Ayrıca Kuran’da Allah açıkça peygamberler arasında ayrım yapmamamızı şu şekilde emretmiştir:
“Biz Allah’ın peygamberleri arasında ayırım yapmayız, duyduk ve itaat ettik. Ey Rabbimiz, bağışlamanı dileriz, dönüş ancak Sana'dır.” dediler. (Bakara Suresi, 285)
Şöyle deyin: “Allah’a, bize indirilene, İbrahim’e, İsmail’e, İshak’a, Yakub’a, onun torunlarına indirilene, Mûsa’ya ve İsa’ya verilene ve diğer nebilere verilene inandık. Bunlar arasından hiç kimseyi ayırmayız. Biz yalnız O’na/Allah’a teslim olanlarız.” (Bakara Suresi 136)
Bu yalan hadis ile bildirilen, Hz. Muhammed’in diğer peygamberlerimizden üstün tutulması yukarıda verdiğimiz ayetlere muhaliftir.
●Rabbimiz, Kuran’da peygamberimize şöyle demesini emretmektedir:
De ki: “Ben de sizin gibi bir insanım..." (Kehf Suresi, 110)
Peygamberimizi insan üstü bir varlık olarak göstermek Allah’ın bu ayetlerine inanmamak demektir. Bu elbette ki kabul edilir bir durum değildir. Şüphesiz biz kulları olarak onun takdirine kanaat edip Peygamberimizi bir beşer olarak görmeliyiz. Aynı hatayı Hristiyanlarda yapmıştı ve bu hadis de zaten bu hatanın bir devamıdır. Çünkü bu hadis neredeyse İncil’deki pasajın aynısıdır.
●Söz konusu bu ifadenin benzeri Hz. İsa için İncil’de şöyle geçmektedir:
“Yerde ya da gökte ilah diye adlandırılanlar varsa da bizim için tek bir Tanrı Baba vardır. O her şeyin kaynağıdır ve biz O’nun için yaşıyoruz. Tek bir Rab var, O da İsa Mesih’tir. Her şey O’nun için ve onun aracılığıyla yaratıldı, biz de O’nun aracılığıyla yaşıyoruz.”(1. Korintliler 8. Bölüm 5-6 )
Altta kalmak istemeyen bazı Müslümanlar da maalesef bu İncil ayetine cevaben söz konusu bu sözde Hadisi uydurmuşlardır.
●Diğer bir konu ise Bu hadisin diğer hadislerle de çeliştiği gerçeğidir. Mesela bir hadise göre peygamberimize bir keresinde “Ey yaratıkların hayırlısı dendiğinde”, bu sözü şiddetle reddetmiş, “O kişi Hz. İbrahim’dir” demiştir. (Darimi, Sünnet, 18; Ahmed b. Hanbel, Müsned, III, 178, 184).
Başka bir hadiste ise: “Beni Musa’ya üstün tutmayınız.” demektedir. (Buhari, Husumat, 1; Müslim Fedail, 160). Diğer bir rivayete göre ise Hz. Yunus görevden kaçtığı için kınandığında peygamberimiz kızmış ve Hz. Yunus’tan daha hayırlı biri olduğunu iddia etmediğini beyan etmiştir (Buhari 65/4,5; Hanbel 1/205,242,440; 2/405,468).
Bunca izahtan sonra yukarıdaki hadisi kabul eden biri Peygamberimizi diğer peygamberlerden kat kat üstün yapmış olmuyor mu? Bu hadislerde geçen sözleri söyleyen biri yukarıdaki sözü söylemiş olabilir mi? Bu apaçık bir çelişki değil midir? Elbette ki çelişkidir ve bu çelişkiden kurtulmanın yolu çelişkiler içermeyen Kuran’a sıkıca sarılmaktır.
Sonuç olarak söz konusu hadis Kuran ayetleriyle uyumsuzdur. Bu yüzden kabul edilmesi doğru değildir. Daha vahim olan ise, bu yalan hadisin Yüce Rabbimize isnat edilmesidir. Elbette ki bu yüce Rabbimize iftiradır. Muhatabı dolayısıyla Rahmet Peygamberimize de iftiradır.
Rivayet dini mensupları, "Sen olmasaydın kainatı yaratmazdım" (Levlâke levlaklema halaktül eflak) şeklinde bildirilen rivayetin Hadis-i Kutsi olduğunu iddia ederler. Oysa bu yalan hadis bir çok yönü ile rivayet kültürü mensupları açısından da sorunludur ve uydurma olduğu çok açıktır. Bu konuyu kısaca şöyle açıklayabiliriz:
Söz konusu bu yalan hadis Kutubi Sitte’de geçmez. Bütün büyük hadis toplayıcıları bu sözde hadisi uydurma olarak görmüşlerdir. Bırakın birinci derece hadis kaynaklarını ikincil hadis kaynaklarında bile bu hadise rastlamak mümkün değildir. Hadis usulündeki ravi zinciri açısından bile ciddi manada sorunludur. Neredeyse tüm hadis uzmanları bu hadisin uydurma olduğu konusunda ittifak etmiştir.
Bir diğer husus ise, Allah'ın evreni ve insanları niye yarattığı Kuran’da açıkça anlatılmaktadır. Yüce Rabbimizin ayetlerle bize bildirdikleri de açıkça bu iddialar ile çelişmektedir:
“O Allah’tır ki, yeryüzündekilerin tümünü sizin için yarattı...” (Bakara Suresi, 29)
“Ben Cinleri ve İnsanları, ancak Bana kulluk etsinler diye yarattım” (Zariyat Suresi, 56)
Ayrıca Kuran’da Allah açıkça peygamberler arasında ayrım yapmamamızı şu şekilde emretmiştir:
“Biz Allah’ın peygamberleri arasında ayırım yapmayız, duyduk ve itaat ettik. Ey Rabbimiz, bağışlamanı dileriz, dönüş ancak Sana'dır.” dediler. (Bakara Suresi, 285)
Şöyle deyin: “Allah’a, bize indirilene, İbrahim’e, İsmail’e, İshak’a, Yakub’a, onun torunlarına indirilene, Mûsa’ya ve İsa’ya verilene ve diğer nebilere verilene inandık. Bunlar arasından hiç kimseyi ayırmayız. Biz yalnız O’na/Allah’a teslim olanlarız.” (Bakara Suresi 136)
Bu yalan hadis ile bildirilen, Hz. Muhammed’in diğer peygamberlerimizden üstün tutulması yukarıda verdiğimiz ayetlere muhaliftir.
●Rabbimiz, Kuran’da peygamberimize şöyle demesini emretmektedir:
De ki: “Ben de sizin gibi bir insanım..." (Kehf Suresi, 110)
Peygamberimizi insan üstü bir varlık olarak göstermek Allah’ın bu ayetlerine inanmamak demektir. Bu elbette ki kabul edilir bir durum değildir. Şüphesiz biz kulları olarak onun takdirine kanaat edip Peygamberimizi bir beşer olarak görmeliyiz. Aynı hatayı Hristiyanlarda yapmıştı ve bu hadis de zaten bu hatanın bir devamıdır. Çünkü bu hadis neredeyse İncil’deki pasajın aynısıdır.
●Söz konusu bu ifadenin benzeri Hz. İsa için İncil’de şöyle geçmektedir:
“Yerde ya da gökte ilah diye adlandırılanlar varsa da bizim için tek bir Tanrı Baba vardır. O her şeyin kaynağıdır ve biz O’nun için yaşıyoruz. Tek bir Rab var, O da İsa Mesih’tir. Her şey O’nun için ve onun aracılığıyla yaratıldı, biz de O’nun aracılığıyla yaşıyoruz.”(1. Korintliler 8. Bölüm 5-6 )
Altta kalmak istemeyen bazı Müslümanlar da maalesef bu İncil ayetine cevaben söz konusu bu sözde Hadisi uydurmuşlardır.
●Diğer bir konu ise Bu hadisin diğer hadislerle de çeliştiği gerçeğidir. Mesela bir hadise göre peygamberimize bir keresinde “Ey yaratıkların hayırlısı dendiğinde”, bu sözü şiddetle reddetmiş, “O kişi Hz. İbrahim’dir” demiştir. (Darimi, Sünnet, 18; Ahmed b. Hanbel, Müsned, III, 178, 184).
Başka bir hadiste ise: “Beni Musa’ya üstün tutmayınız.” demektedir. (Buhari, Husumat, 1; Müslim Fedail, 160). Diğer bir rivayete göre ise Hz. Yunus görevden kaçtığı için kınandığında peygamberimiz kızmış ve Hz. Yunus’tan daha hayırlı biri olduğunu iddia etmediğini beyan etmiştir (Buhari 65/4,5; Hanbel 1/205,242,440; 2/405,468).
Bunca izahtan sonra yukarıdaki hadisi kabul eden biri Peygamberimizi diğer peygamberlerden kat kat üstün yapmış olmuyor mu? Bu hadislerde geçen sözleri söyleyen biri yukarıdaki sözü söylemiş olabilir mi? Bu apaçık bir çelişki değil midir? Elbette ki çelişkidir ve bu çelişkiden kurtulmanın yolu çelişkiler içermeyen Kuran’a sıkıca sarılmaktır.
Sonuç olarak söz konusu hadis Kuran ayetleriyle uyumsuzdur. Bu yüzden kabul edilmesi doğru değildir. Daha vahim olan ise, bu yalan hadisin Yüce Rabbimize isnat edilmesidir. Elbette ki bu yüce Rabbimize iftiradır. Muhatabı dolayısıyla Rahmet Peygamberimize de iftiradır.
Yorumlar
Yorum Gönder